Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Poglej galerijo
6 Fotografij
Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Foto: Anja Korenč

Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Foto: Anja Korenč

Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Foto: Anja Korenč

Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Foto: Anja Korenč

Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Foto: Anja Korenč

Počitniška kuharija: na izlet z domačimi tortiljami

Tokrat smo se odločili za potep v družbi Anje Korenč in Matica Batagelja, nagrajenih mladih podjetnikov, ki sta Slovenijo navdušila s svojo znamko ekološkega tofuja I Like Tofu.

Mlad par je znan po tem, da uspešno združuje filozofijo rastlinske revolucije s svojim načinom življenja, hkrati pa še vedno uživa v dobri hrani. Čeprav so njuni dnevi polni izzivov, poti in sestankov, znata poiskati čas, da ne pozabita nase: »Ni nama vseeno za počutje in zdravje. Hitri prigrizki, ki jih običajno uživamo, ko se kam odpravimo, največkrat niso kakovostni, in ko jih pojemo, se ne počutimo dobro. Načrtovanje obroka za potep je enostavneje, kot se sprva sliši.«

Priporočata, da v teh vročih dneh pomislimo na to, da s seboj vzamemo nekaj, kar se ne bo stopilo ali pokvarilo, hkrati pa mora biti hrana priročna in primerna za v nahrbtnik. In še: »Ne smemo biti preveč občutljivi, če se včasih kaj zmečka. Važno je, da je okusno, kajne?« Iz izkušenj zatrjujeta, da je ključno, da nam takšno načrtovanje obrokov postane rutina. Prvi poskusi bodo še nekoliko zamudni, sčasoma pa se bomo znali pravilno organizirati. Če v to vključimo vso družino, je lahko tudi planiranje manjši del izleta in zabaven izziv, najbolj pomembno pa je, da se bomo na koncu dneva zaradi tega vsi dobro počutili. Pa začnimo!

Tortilje s tofujem in falafli

Tortilje

– 600 g bele moke
– 100 g koruzne moke
– 1,5 dcl sončničnega olja
– 1 dcl mlačne vode
– 10 g pecilnega praška
– sol

Nadev s tofujem

– zavojček tofuja
– zrel avokado
– kumara
– češnjev paradižnik
– listki zelene solate
– paprika
– oljčno olje
– sol
– solni cvet
– sok pol limone

Foto: Anja Korenč

Nadev s falafli

– 250 g suhe čičerike
– dve pesti svežega peteršilja
– strok česna
– suh čili
– 1 dcl sojinega mleka
– 2 dcl sončničnega olja
– 2 žlici limonovega soka
– suh drobnjak
– kumara
– rdeče redkvice
– češnjev paradižnik
– listki zelene solate
– paprika
– oljčno olje
– sol

Foto: Anja Korenč

Priprava

1. V mešalnik stresemo belo in koruzno moko, pecilni prašek in tri žličke soli. Malce premešamo ter postopoma dodajamo vodo in olje. Testo za tortilje mora biti voljno in hkrati dovolj kompaktno, da se drži skupaj. Tedaj je čas, da mešalnik ustavimo.

2. Odščipnemo košček testa in ga poskusimo razvaljati; tako bomo najlažje ugotovili, ali bomo lahko naredili lepe tortilje. Če se preveč packa, dodamo še nekaj moke, če pa je preveč zbito, lahko dodamo nekaj mlačne vode ali olja. Pazimo le, da testo ne bo premastno. Iz njega nato oblikujemo manjše kupčke. Razvaljamo jih na milimeter debele tortilje in na obeh straneh popečemo na vroči ponvi, ki je ni treba namastiti.

3. Pečico nastavimo na 200 stopinj. Čičeriko, ki smo jo namakali vsaj 12 ur, stresemo v mikser. Dodamo svež peteršilj, česen, sol, čili in nekaj olivnega olja. Vse skupaj zmiksamo v čim bolj kompaktno zmes. Če se sestavine ne držijo dovolj dobro skupaj, dodamo še malenkost vode ali olja. Maso poskusimo, da ugotovimo, ali je dovolj slana. Iz nje z dvema žličkama naredimo majhne žličnike. Polagamo jih na pekač, ki smo ga obložili s peki papirjem. Falafle v ogreti pečici pečemo približno 30 min oziroma dokler niso zlato zapečeni.

4. Tofu vzamemo iz embalaže in ga razrežemo na tanke trikotnike. V ponvi, v kateri smo prej pekli tortilje, segrejemo nekaj olivnega olja in jih hrustljavo zapečemo z obeh strani. Ko dobijo lepo rjavo barvo, jih preložimo na krožnik, posolimo s solnim cvetom ter postavimo na stran.

5. Avokado prerežemo na pol in njegovo mehko sredico postrgamo v mikser. Dodamo sol, olivno olje in limonov sok ter zmiksamo do gladkega.

6. Sojino mleko nalijemo v pokončno posodo, primešamo drobnjak in sol, počasi dolijemo sončnično olje (razmerje naj bo točno 1:2, saj bomo le tako dobili najboljšo teksturo), dodamo še limonov sok in palični mešalnik počasi potopimo na dno posode. Z največjo močjo začnemo mešati in mešalnik počasi dvigujemo. Če je naša posoda prozorna, lahko spremljamo nastajanje veganske majoneze. Ko je vse dobro premešano, mešalnik ugasnemo.

7. Zelenjavo operemo in narežemo na poljubne oblike. Postavimo jo na krožnik in si naredimo prostor za polnjenje tortilj.

8. Določimo si, koliko jih bomo napolnili s katerim nadevom. Če nam tega kaj ostane, ga lahko v hladilniku brez skrbi hranimo še kakšen dan. Posamezno tortiljo najprej premažemo z avokadom ali majonezo, nanjo položimo nekaj zelenjave in na koncu še tofu ali falafle. Tortiljo tesno zvijemo in ovijemo s peki papirjem ali folijo. Postopek ponovimo z vsemi tortiljami, ki smo jih napekli.

Namigi: Če nam ostane kaj testa, ga lahko shranimo v zmrzovalniku za naslednjič. Svetujemo, da ga že prej oblikujete v enake kroglice, saj se bo tako prej odtajalo, hkrati pa ga boste lahko odmrznili postopoma in ne vsega naenkrat.

Če nimamo časa, da bi sami naredili tortilje, jih lahko kupite. Ko bomo v trgovini izbirali med različnimi izdelki, posezite po tistih, ki imajo najčistejšo deklaracijo. Tako boste naredili nekaj dobrega zase.

Še več: Anja in Matic sta pravi naslov za iskanje navdiha, ko gre za rastlinsko prehranjevanje in zdrav življenjski slog, najdete ju na družbenih omrežjih facebook in instagram. Trenutno ju lahko spremljate in podprete na platformi za množično investiranje Conda, kjer zbirata investicije za nadaljevanje njune rastlinske revolucije z blagovno znamko I Like Tofu.

Preverite še: Kumarični kanapeji

Mateja Delakorda
Mateja Delakorda

Kuhanje, to so moji trenutki! Zvok sekljanja, cvrčanje olja, vonjave iz pečice, na mizi pa cvetlice.

Objava še nima komentarja.

Komentiraj objavo

Vaš E-naslov ne bo javno objavljen.

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana