Breskve: Za mladostnost in dolgo življenje

Breskve so naravno odvajalo in diuretik, polne so vitaminov in mineralov, ohranjajo zdravje in vitkost, saj so nizkokalorične, hvaležna nam bo tudi koža.

Gojenje breskev se je začelo pred kakimi 4000 leti na Kitajskem. Bile so simbol nesmrtnosti in dolgega življenja.

Sočni sadež ima nizko energetsko vrednost, le približno 40 kcal na 100 g; vsebuje 87 odstotkov vode, 11 odstotkov ogljikovih hidratov in zelo malo beljakovin in maščob. Ima veliko vitaminov, največ betakarotena in vitamina C pa tudi E. Betakaroten, rdeče oranžni pigment v sadju in zelenjavi, ki ga poznamo tudi kot provitamin A, ima dve vlogi v telesu: v primeru potrebe se spremeni v vitamin A (retinol), če je tega v telesu dovolj, deluje kot antioksidant. V breskvah so minerali, največ je kalija, fosforja, magnezija in kalcija, vsebuje tudi selen. V nasprotju z dlakasto ima njena gladka sestrična nektarina manj vitamina C, a več betakarotena in višjo kalorično vrednost. Po breskvah posežemo, če smo utrujeni, denimo po telesni dejavnosti ali v toplih dneh, saj nam hitro povrnejo energijo. So bogat vir fenolov, v koži jih je tudi do dvakrat več kot v mesu, zato uživamo tudi to, najbolje je, da kupimo ekološko pridelane. Nektarina je odličen vir fosforja, tega imamo za kalcijem največ v našem telesu in ima pomembno vlogo pri vzdrževanju zdravja kosti in zob, poleg tega sodeluje pri regeneraciji tkiva in pomaga vzdrževati normalen pH v krvi.

Delujejo kot diuretik, preprečujejo zastajanje vode ter čistijo organizem, zlasti ledvice in sečni mehur, spodbujajo in lajšajo prebavo. Breskev in nektarina sta pomemben vir vlaknin, ki so nujne za zdravo prebavo, preprečujejo zaprtje in nižajo tveganje raka na debelem črevesju, preprečujejo tudi tveganje razvoja srčno-žilnih bolezni in prispevajo k boljšemu nadzoru apetita ter diabetesa tipa 2. Nekoč so z njimi menda odpravljali gliste. Koža nam bo hvaležna, saj jo negujejo in vračajo sijaj, maska bo zlasti koristila suhi in utrujeni koži. Zmešajte žlico mesa breskve in žlico medu, pustite 20 minut in potem sperite z mlačno vodo.

Najboljše so ravno prav zrele, naj bodo lepe rumene barve. Tiste z rumenim mesom imajo polnejšo aromo, bele so slajše. So vsestranske, jemo jih surove, lahko jih kuhamo, pečemo, sušimo, parimo, vlagamo in v dolgih zimskih dnevih ob marmeladi, džemu ali kompotu uživamo v sladkem vonju po poletju. Sveže, kuhane ali pečene se dobro ujemajo s solatami, sadnimi ali zelenjavnimi, pa tudi z mesom, denimo svinjino ali raco. V kombinaciji z alkoholom bomo dobili odličen koktajl ali bovlo.

Besedilo: U. S.
Naslovna fotografija: Thinkstock/MaksymPoriechkin

Preberi še: Pečene breskve s sirom

Odprta kuhinja
Odprta kuhinja

Portal za dnevni odmerek kulinaričnega navdiha.

Objava še nima komentarja.

Komentiraj objavo

Vaš E-naslov ne bo javno objavljen.

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana