Kuskus: hitro pripravljen, vsestranski in tako okusen

Kuskus je tradicionalna jed severne Afrike, uveljavil pa se je tudi v evropski kuhinji; uporabljamo ga za slane in sladke jedi, odlikuje ga enostavna priprava.

Ko sem pred leti prvič poskusila kuskus, sem bila prepričana, da gre za neko vrsto žitarice. Na embalaži piše, da je iz pšenice, zato sem ga imela za nekakšen zdrob. Ker je okusen in enostaven za pripravo, smo ga začeli redno uvrščati na domači jedilnik in spodobilo se je, da se podučim, kaj ta jed pravzaprav je in od kod izvira.

Domovina kuskusa je severna Afrika in ima dolgo tradicijo, saj je znano, da ga pripravljajo že od 10. stoletja. Še danes se v nekaterih deželah, na primer v Maroku, Alžiriji in Tuniziji, držijo običaja, da ga uživajo ob petkih zvečer. Kdaj točno so ga posvojili Evropejci, ni znano, ohranjeni pa so zapisi francoskega pisca Jeana Jacquesa Boucharda, ki je o kuskusu pisal že na začetku 17. stoletja. Po tem lahko sklepamo, da so ga francoski kuharji uporabljali že takrat, danes pa se je udomačil tudi po drugih svetovnih kuhinjah.

Tradicionalno na pari

Po načinu priprave je kuskus testenina, ki nastaja z mletjem in posebnim postopkom oblikovanja ene od vrst durum pšenice. Nekoč so ga pripravljali tudi iz prosa. Po tradicionalnem načinu pšenična zrna zmeljejo, poškropijo z vodo, da so rahlo navlažena. Maso potresejo z moko in oblikujejo v kroglice, ki jih presejejo skozi sito do želene debeline. Tako dobljena zmes se počasi in dolgo kuha na pari, v posebni dvodelni posodi. V spodnjem delu se kuha glavna jed, na primer zelenjavna ali mesna omaka, v zgornjem delu pa se na pari, ki prihaja od spodaj, kuha kuskus, ki se pri tem prepoji z okusom spodnje jedi. Danes se s tem zamudnim opravilom seveda ne bomo ukvarjali, saj v trgovini lahko kupimo instant kuskus, ki je pripravljen v le nekaj minutah.

Poleg dobrega okusa in enostavne priprave kuskus odlikuje še bogata vsebnost mineralov, vitaminov, proteinov in drugih koristnih snovi, ki ugodno vplivajo na naše zdravje. Bogat je z vitamini skupine B, med minerali je treba omeniti selen, kalcij, magnezij, železo, baker, cink, kalij in fosfor. Ker je bogat z vlakninami, ki uravnavajo prebavo in zagotavljajo občutek sitosti, energetsko skromen in ima malo maščob, je tudi idealno dietno živilo, s katerim lahko uspešno uravnavamo telesno težo. Zaradi cinka, ki ga vsebuje, je kuskus priporočljivo uživati za zdrave lase in lepo, sijočo kožo.

Preberite še: Kuskus s čičeriko in gobami

Besedilo: Alenka Kociper
Fotografija: Thinkstock

Odprta kuhinja
Odprta kuhinja

Portal za dnevni odmerek kulinaričnega navdiha.

Objava še nima komentarja.

Komentiraj objavo

Vaš E-naslov ne bo javno objavljen.

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana