Nova študija pravi, da prigrizki tik pred spanjem v resnici niso tako slabi. Kaj pa meni nutricionistka?

Dobre novice za vse, ki pred spanjem radi kaj prigriznete?

Ko tema nanese na prehranjevanje, kaj hitro pomislimo na diete. Teorij o tem, kako, s čim in kdaj se prehranjevati, je ogromno. Katera izbira je najboljša, je odvisno od vsakega posameznika, obstaja pa nekaj pravil, ki naj bi se jih držali vsi. Dolga leta je veljalo, da je prehranjevanje pred spanjem precej slaba navada. Obrok pred odhodom v posteljo naj bi namreč precej obremenil naše telo.

Tako smo zlato pravilo dveh ur brez hrane pred spanjem v večini vzeli za svojega. A raziskava, ki so jo pred kratkim izvedli na japonski univerzi v Okayami, zopet odpira vprašanje, za katerega smo mislili, da poznamo gotov odgovor.

Japonska raziskava znova odprla vprašanje

Japonski znanstveniki so analizirali zdravstvene podatke kar 1573 oseb srednjih let, ki niso imele zdravstvenih težav, povezanih z ravnjo sladkorja v krvi. Razdelili so jih v dve skupini: na tiste, ki so se morali držati dveurnega razmika med zadnjim obrokom in spanjem, ter tiste, ki niso imeli te omejitve.

Po treh letih dolgi študiji so prišli do zaključka, da čas med prehranjevanjem in spanjem pravzaprav nima bistvene povezave s pojavom bolezni pri sodelujočih v raziskavi. Občutnih razlik ni bilo niti v stopnji sladkorja v krvi sodelujočih.

Za mnenje o raziskavi smo povprašali Najo Pelc (Sakura), diplomirano dietetičarko, ki se dnevno ukvarja z zdravo prehrano, svetovanjem in sestavo jedilnikov.

»Najprej bi rada opozorila, da je študija le opazovalna, zato je nikakor ne smemo posploševati. Že to, da je bila izvedena na Japonskem, pomeni, da je ne smemo jemati popolnoma resno, saj se japonska prehrana zelo razlikuje od tukajšnje,« pravi Naja Pelc.
»Treba je biti previden, saj je pri tej raziskavi pomembno zapisati drobni tisk. Predvsem pa zastaviti vprašanje, kaj in koliko hrane zaužijemo pred spanjem,« dodaja.

Kaj in koliko

»Ker se med spanjem naše telo obnavlja, je zelo pomembno, da prebavnega trakta pozno zvečer ne obremenimo preveč. Obnova namreč ni tako temeljita, če je naše telo med spanjem obremenjeno s prebavljanjem hrane. Sicer je res, da naš metabolizem deluje tudi med spanjem in je zato pomembno, da mu dodamo energijo za njegovo delovanje, da lahko obnovi telo. A pomembno je, s kakšno hrano mu dovajamo gorivo,« svetuje dietetičarka.

»Če pred spanjem pojemo porcijo tunine, grškega jogurta, mandlje ali podobno hrano, telesa ne bomo obremenili. Telesu bomo celo pomagali pri obnovi mišic in drugih tkiv, boljši pa bo tudi spanec, saj se zaradi morebitne lakote ne bomo zbujali. S pravimi obroki uravnavamo tudi nivo serotonina, ki nam bo pomagal do bolj mirnega spanca,« pravi strokovnjakinja.

A obroki pred spanjem imajo tudi slabo plat. »Če smo čez dan v svoje telo vnesli že dovolj kalorij, je večerni obrok presežek. Ta presežek se odraža v nabiranju maščobnih oblog in privede do prekomerne teže. Poleg tega telesu dodamo odvečno energijo, ki jo telo med spanjem ne potrebuje. Tvorijo se prosti radikali, ki poškodujejo naš DNK, poleg tega pa se energija skladišči v maščobne obloge. Izbira mastne in težke hrane pred spanjem pa povzroča tudi zgago, prebavne težave in viša nivo sladkorja v krvi.«

Sogovornica je tako prepričana, da je ljudi potrebno aktivirati in spodbuditi k zdravemu življenjskemu slogu skozi celoten dan in na dolgi rok. »Zdravo prehranjevanje nam mora priti v navado,« pravi. Predvsem pa se je potrebno držati zlatega pravila »kaj in koliko« pomeni večerni obrok.

Preberite še: Z Nastjo Kramer o prehranskih dopolnilih: Kako prepoznati modne muhe in kako pozimi preskočiti prehlade ter gripo

Fotografija: Getty Images

 

Eva Natlačen
Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana