Pet osnovnih francoskih omak, ki jih mora znati pripraviti vsak

Omako lahko pripravimo na veliko načinov. Tokrat bomo preučili klasične francoske omake.

Kuharski strokovnjaki razdelijo omake na svetle in temne; prve pripravijo s svetlim, druge s temnim prežganjem. Pripravijo ga tako, da previdno raztalijo maslo, mu dodajo moko in oboje pražijo, da pri tem skoraj nič ne porjavi (svetlo prežganje) oziroma se rahlo temneje obarva (temno prežganje). Od tod naprej je nadaljevanje odvisno od nas. Lahko se držimo klasičnih receptov, zapisanih v številnih kuharskih knjigah, ali pa pripravimo omako po svojem okusu. Tako lahko prilijemo smetano, vino, vodo ali mleko, mogoče je tudi že med prvim praženjem dodati čebulo, česen ipd. Če svetlemu prežganju prilijemo mleko, taki omaki pravimo bešamel, ki je osnova večini svetlih omak in včasih tudi juh.

Četudi klasične francoske omake vedno pripravljamo s pregrešnim maslom, Francozi zelo redko obolevajo za boleznimi srca in ožilja. Omake namreč pripravljajo s česnom, pri obroku pojedo veliko zelenjave in sadja in popijejo kozarec dobrega rdečega vina. Vse našteto omili škodljive učinke nasičenih maščob v maslu.

Seveda pa je mogoče marsikatero omako pripraviti tudi z oljčnim oljem.

Omaka z gobami (šampinjoni, lisičke, jurčki)

Sestavine

– 1 velik jurček ali nekaj lisičk ali manjša košarica šampinjonov
– 1 čebula
– 2 stroka česna
– 1 žlica masla, 1 žlica moke
– sol
– peteršilj
– sladka smetana

Priprava

1. Na maslu svetlo prepražimo drobno sesekljano čebulo in česen, dodamo narezane gobe, pražimo minuto, potresemo z moko in zalijemo s smetano. Previdno premešamo.

2. Kuhamo 5 minut, nato solimo in obilno potresemo s peteršiljem. Ponudimo s kuhano ajdovo kašo.

Omaka z brokolijem in koruzo

Sestavine

– pol brokolija
– 2 stroka česna
– 2 žlici koruze iz konzerve
– 1 žlica masla, 1 žlica moke
– sol, drobnjak
– mleko

Priprava

1. Na maslu svetlo popražimo moko, prilijemo mleko in previdno segrevamo med mešanjem. Tako pripravimo bešamel. Dodamo sesekljan česen in cvetke brokolija.

2. Kuhamo toliko časa, da brokoli ostane še čvrst in privlačno zelen, približno 3 do 5 minut. Po potrebi prilijemo še malo mleka.

3. Dodamo koruzo in drobnjak, solimo in ponudimo s kuhanimi testeninami.

Omaka z grahom

Sestavine

– 200 g zamrznjenega graha
– 1 manjši por
– maslo, 1 žlica moke
– sol
– svež pehtran (ali koper)
– sladka smetana

Priprava

1. Por narežemo na kolesca in popražimo na manjši količini masla ali bolje oljčnega olja. Poprašimo z moko in prilijemo sladko smetano. Previdno premešamo z metlico.

2. Dodamo zamrznjen grah in kuhamo 5 minut.

3. Solimo po potrebi, dodamo pest svežih zelišč in ponudimo z rižem.

Omaka s korenčkom, zeljem in špinačo

Sestavine

– 3 korenčki
– nekaj listov svežega belega zelja
– nekaj listov sveže ali 2 kocki zamrznjene špinače
– 1 žlica masla, 1 žlica moke, sol
– sladka smetana

Priprava

1. Zelje narežemo na manjše kose in ga hitro popražimo na maslu, potresemo z moko in prilijemo sladko smetano. Previdno premešamo in kuhamo nekaj minut.

2. Naribamo korenček in ga dodamo zelju. Proti koncu kuhe dodamo še grobo nasekljane liste špinače ali kocki zamrznjene špinače, solimo in kuhamo še kakšno minuto.

3. Ponudimo s špageti, potresenimi s parmezanom.

Omaka z gorčico

Sestavine

– 1 žlica masla
– 2 žlici moke
– 2 žlici gorčice
– sol
– sladka smetana, belo vino

Priprava

1. Maslo previdno razpustimo, dodamo moko in napravimo temnejše prežganje (moko zmešamo z razpuščenim maslom in pražimo, da se nekoliko temneje obarva, nikakor se ne sme prismoditi).

2. Prilijemo sladko smetano, vino, kuhamo nekaj minut in primešamo gorčico.

3. Omako ponudimo h govejemu mesu ali kruhovim cmokom.

Poizkusite še: Kulinarične navade, ki se jih lahko naučimo od Francozov

Fotografija: Thinkstock

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana