Pet živil, ki vsebujejo veliko več sladkorja, kot bi si mislili

Please Add Photos
to your Gallery

Po letih preganjanja maščob je prvo mesto na lestvici sovražnikov zdravja zasedlo drugo živilo – zloglasni sladkor. Že vrabci na strehi čivkajo, da ga nikakor ne gre uživati preveč, saj povzroča debelost in mnoge bolezni, v velikih odmerkih škodi celo našim možganom, saj jih sladkor kaj hitro zasvoji.

Ker je poletje čas diet, je prav, da spregovorimo tudi o tem, kako se izogniti prevelikemu vnosu sladkorja, a brez skrbi – to ni članek o dietah. Kot navdušeni gurmani smo mnenja, da je treba v hrani uživati, a vseeno paziti na zdravje. In ker si kdaj pa kdaj radi privoščimo kakšno pregrešno sladko jed, je dobro, da vemo, katerim se je bolje v vsakdanjem življenju izogniti. Dietno ni vedno tudi zdravo, in da se ne boste mučili s shujševalnimi kurami, pri tem uživali napačna ‘zdrava živila’, napredka pa ne bo od nikoder, pokukajte na spodnji seznam živil, ki se jim je bolje izogniti.

Jogurt z manj maščobami

Kaj naredi jogurt tako okusen? Maščobe. In kakšen bi bil jogurt popolnoma brez maščob? Nič kaj prida, še huje: bil bi manj zdrav, kot si mislimo, saj proizvajalci maščobe po navadi nadomeščajo s sladkorjem. Ko torej v trgovini naslednjič posežete po jogurtovem lončku, nikar ne pozabite ošvrkniti etikete z energijskimi vrednostmi.

Kosmiči za zajtrk

Kosmiči so tudi po mnenju nutricionistov odličen začetek dneva, a pri tem imajo v mislih predvsem ovsene ali riževe. Škatla tega jutranjega prigrizka s suhim sadjem, čokolado ali drugimi dodatki je najverjetneje polna sladkorja ali glukozno-fruktoznega sirupa, ki na naše telo deluje tako rekoč enako. Še enkrat, preverite etikete ali pa si doma pripravite granolo, ki jo lahko malce osladkate z medom.

Sorodne vsebine: Sezonski drobljenec >>

Omaka BBQ

Sladkoba omake žal ne izhaja iz svežih paradižnikov, kot bi si morda želeli, poleg veliko sladkorja pa že narejene omake iz trgovine vsebujejo tudi ojačevalce okusa, arome in konzervanse. To seveda ne pomeni, da mesa ne smemo več marinirati v slastni omaki, sladkorju se zlahka izognemo, če jo pripravimo sami iz svežih sestavin.

Proteinske ploščice

Proteinske ploščice nas lahko kaj hitro zavedejo, saj velikokrat vsebujejo sladkorni alkohol, ki je uradno klasificiran kot karbohidrat in ne sladkor, zato je majhna količina sladkorja na etiketi v resnici lahko veliko večja. Previdno, torej.

Polnozrnati kruh

Polnozrnati kruh ni nujno bolj zdrav od belega. Če je videti preveč rahel, da bi bil v celoti iz polnozrnate, ajdove ali ržene moke, verjetno res ni. Velikokrat vsebuje sladkor ali sladkorni sirup, še posebno pazljivi pa moramo biti pri nakupu kruha, ki je vakuumsko zapakiran ali že narezan.

Preverite še: Živila čez rok uporabe: zavreči ali ne?

Naslovna fotografija: Anaiz777/Thinkstock

Eva Natlačen
Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Komentiraj objavo

Vaš E-naslov ne bo javno objavljen.

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana